[[[[>>> KELIK DI SINI UNTUK BACA <<<]]]]

Thursday, May 31, 2018

Filled Under:

12 GAME SHOW JEPUN PALING ANEH YANG TIDAK MASUL AKAL.. NO 8 PALING GILA!


‘Game show’ Jepun sememangnya terkenal dengan permainan aneh di luar akal kita, yang sering meletakkan pesertanya dalam senario yang sangat memalukan malah kadangkala kejam. Keanehan itu dijiwai dengan sepenuhnya dan bukan sesuatu yang luar biasa untuk melihat perkara-perkara seperti:
  • Cabaran fizikal yang amat teruk.
  • Kostum yang aneh malah merendahkan martabat.
  • Warna terang dan lampu yang berkelip.
Menggabungkan budaya anime yang diharapkan dari Jepun dan kesedihan dari francais filem Saw, ‘game show’ ini sangat menghiburkan namun menakutkan.
Berikut adalah 12 daripada permainan Jepun yang paling aneh yang sebenarnya wujud.
Enjoy!

1. Candy or Not Candy.

Permainan ringkas ini mencabar para peserta selebriti untuk mengetahui sama ada apa yang mereka letakkan di dalam mulut mereka adalah gula-gula coklat atau objek biasa seharian.
Dengan menggunakan bentuk seni yang dikenali sebagai sokkuri, coklat telah dicipta untuk kelihatan seperti objek dari kasut hingga kepada tombol pintu.

2. DERO! DERO!

Peserta dalam permainan ini terpaksa menyelesaikan teka-teki dan menjawab soalan, yang mungkin cukup mudah. Walau bagaimanapun, permainan ini memastikan tekanan dikenakan pada tahap yang sangat melampau dengan meletakkan peserta dalam senario bertekanan tinggi semasa bermain.
Permainan ini melibatkan dari mengimbangi papan yang sedang ditarik kepada terperangkap di dalam bilik dengan cepat mengisi air.

3. TORE!

Apabila bercakap tentang pertunjukan permainan Jepun, tekanan menjawab soalan tidak pernah mencukupi. Juga, mendapat jawapan yang salah boleh bermakna dikenakan kepada hukuman yang benar-benar pelik.
Dalam TORE! peserta cuba untuk menjawab tujuh soalan sebelum mereka dimumiakan. Bukan sahaja peserta akan dibungkus kain dari kepala hingga ke kaki, mereka juga diletakkan di dalam kubur.

4. Tetris Manusia

Peserta berdiri di atas platform manakala satu siri dinding akan menerpa dengan cepat ke arah mereka. Satu-satunya cara untuk melintasi melalui dinding adalah untuk menyesuaikan bentuk badan peserta bagi melewati dinding yang mencabar.
Permainan yang menghiburkan ini lama-kelamaan menjadi semakin sukar, yang mengakibatkan kebanyakan peserta ditolak dari platform.

5. Permainan Punggung

Kadang-kadang kemahiran dan strategi bukanlah satu keperluan dalam pertunjukan permainan Jepun. Permainan ini melibatkan gadis-gadis yang meletakkan bahagian bawah mereka dalam acuan yang menyembunyikan identiti mereka dari para peserta.
Objektifnya adalah untuk para peserta untuk mencuba dan meneka bahagian punggung kepunyaan setiap gadis yang hanya bersandarkan kepada sebuah lubang yang mendedahkan punggung gadis itu.

6. AKBingo!

Apa yang bermula sebagai permainan dodgeball yang seolah-olah tidak berbahaya berakhir dengan beberapa kesan serius yang menyakitkan bagi mereka yang terkena.
Hukuman bagi yang terkena bola adalah dipilih oleh juruacara komedi itu. Tugas mereka adalah untuk meningkatkan faktor ketakutan sepanjang permainan. Satu hukuman melibatkan dua orang peserta perempuan yang perlu meniup serangga besar di dalam tiub. Yang kalah akan berakhir dengan serangga di mulutnya.

7. Let’s Go To The End Of The World

Peserta dalam permainan ini dapat melakukan perjalanan ke seluruh dunia, tetapi harus membuat beberapa tugas yang sangat aneh di sepanjang perjalanan.
Untuk memberikan gambaran tentang keanehan tugas-tugas ini, seorang peserta diletakkan di dalam kotak Plexiglas yang dikenali sebagai “kotak pemangsa” untuk berdepan dengan hidupan liar. Beruang grizzly kemudian dibebaskan dan menakut-nakutkan peserta yang ketakutan yang memerlukan peserta untuk merakam filem semasa berada di dalam.

8. Wake cute.

Dalam permainan pelik ini, para hakim akan pergi ke bilik gadis-gadis cantik yang sedang tidur di lantai dan cuba untuk membangunkan mereka mengikut suka hati para hakim itu.
Peserta perempuan itu diadili mengikut sejauh mana kecomelan mereka ketika bangun. Mereka yang gagal akan dilempar pai di muka.

9. Strip the Girl

Dalam permainan ini, peserta lelaki diletakkan dalam satu siri tugas yang mencabar dan memalukan semata-mata untuk melihat sekilas pandang model telanjang yang berdiri di belakang kotak.
Kotak-kotak itu diberi nombor dan kebanyakan cabaran melibatkan peserta harus membuang beg kacang di kotak untuk membuang setiap seksyen satu demi satu.

10. Spread Your Legs

Permainan yang menyakitkan ini melibatkan tiga gadis: seseorang yang memutarkan roda, seorang yang duduk di dalam alat penyeksaan, dan seorang yang memanipulasinya.
Bilangan roda mendarat pada nombor memberi tahu berapa banyak alat penyeksaan itu dimanipulasi. Mesin itu menarik kangkang kaki gadis itu lebih jauh lagi. Bagaimana orang memenangi permainan ini sangat tidak jelas.

11. Nama permainan ini – Kesakitan!

Permainan yang menyakitkan ini melibatkan cubaan untuk memanjat tangga yang bersabun.
Walau bagaimanapun, kebanyakan peserta akhirnya terjatuh menjunam dari tangga dan meluncur ke dalam satu kolam besar.

12. Bowling manusia

Permainan ini menampilkan peserta yang mengambil tempat sebagai bola bowling dan menggelongsor ke lorong yang curam untuk menjatuhkan pin gergasi.
Permainan itu bahkan membuat kemunculan di televisyen Amerika apabila ia dipaparkan dalam acara final pertandingan realiti Amazing Race 23.

Sumber : dahkebelum





0 comments:

Post a Comment