[[[[>>> KELIK DI SINI UNTUK BACA <<<]]]]

Friday, May 25, 2018

Filled Under:

BIODATA PUAN SRI RAGAD WALEED ALKURDI, ISTERI KETUA MENTERI SARAWAK AKHIRNYA DI DEDAHKAN. BUKAN CALANG2 WANITA!



SCROLL KE BAWAH UNTUK MENONTON VIDEO PENUH
Latar Belakang
Image may contain: 1 person, smiling, standing
Lahir di Damsyik, Puan Sri Ragad adalah anak bongsu daripada empat adik beradik, anak kepada Waleed dan Khayami Alkurdi. Adik – beradiknya yang lain adalah Samer, Mohamad, dan Samar, keluarganya berpindah ke Riyadh ketika Ragad masih muda. Malangnya, bapa mereka meninggal dunia pada tahun 2003.
Image may contain: 2 people, people smiling, people standing
Menjejak salasilah keluarga Puan Sri Ragad, moyang beliau merupakan seorang ‘Wari’ dari Orfa, Turkey. Nama asal moyang mereka adalah Khalil Orfali yang kemudiannya menukar nama kepada Alkurdi apabila berpindah ke Syria.
Ragad memiliki latar belakang dalam rekaan dalaman, suka menyanyi, menari, memancing dan menyelam.

Kisah jodoh Ragad dan Taib Mahmud

Menjadi Isteri Pehin Sri ke Majlis – Puan Sri Ragad Waleed Al Kurdi
Image result for gambar seksi ragad waleed alkurdi
Persandingan Ragad dan Taib Mahmud
Lima bulan lalu, Puan Sri Ragad telah bermimpi bahawa beliau berkahwin dengan Raja Abdullah dari Arab Saudi dan dia telah dibawa naik kereta Rolls Royce. Kebetulan juga, anak saudara Robert, Rasya, pernah berkongsi mimpi yang sama tetapi setahun yang lalu.
“Di dalam mimpi, Ragad meminta pertolongan Roberts untuk membantu Rasya. Roberts memberi Ragad sekping nota dan pena untuk menulis permintaan beliau. Kemudian Ragad melihat bayangan Allahyarham ayahanda beliau tersenyum kepadanya, ” jelas Taib Mahmud sambil tersenyum dengan kisah tu sambil menambah, bahawa sekarang Ragad telah berpindah ke Kuching untuk bersamanya dan juga masyarakat Sarawak.
Jom kita lihat gamabr beliau yang..fuhh
Image may contain: 4 people, people smiling, people standing and outdoor
Image may contain: 3 people, people smiling, people standing and flower
Image result for gambar seksi ragad waleed alkurdi

Bagaimana isteri Taib Mahmud jadi rakyat Malaysia?

Image result for gambar seksi ragad waleed alkurdi
KUCHING: Perkara Perlembagaan Persekutuan mana digunakan isteri Gabenor Sarawak, Tun Abdul Taib Mahmud, seorang wanita Syria untuk mendapatkan kerakyatan dan hak mengundi hanya dalam tempoh enam tahun perkahwinannya pada 2010, soal Ahli Parlimen Batu Kawan, Kasthuri Patto.
“Ironi bila kod etika Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) menjanjikan ‘integriti dan objektiviti’ dan mendakwa ‘tidak berat sebelah dan tidak mementingkan diri’.
“Kelulusan permohonan kerakyatan Ragad Walled Al-Kurdi dalam tempoh singkat jelas menunjukkan ada tangan tersembunyi yang mendesak ia dipercepatkan,” katanya.
Kasthuri berkata, dalam situasi biasa, Ragad sepatutnya memerlukan sekurang-kurangnya tujuh tahun sebelum jadi rakyat Malaysia.
“Dalam kebanyakan kes, perlu 10 tahun bagi wanita dari negara luar yang berkahwin dengan lelaki Malaysia untuk diluluskan,” katanya.
Beliau berkata ada dua cara Ragad dapat menjadi warganegara Malaysia, di bawah Perkara 15(1) atau menerusi naturalisasi di bawah Perkara 19.
Image may contain: 3 people, people standing, outdoor and nature
“Ini memerlukan pemohon melebihi usia 21, dan tinggal di Persekutuan bagi tempoh tidak kurang 10 tahun dalam tempoh 12 tahun, termasuk 12 bulan serta-merta sebelum tarikh permohonan,” kata Kasthuri.
Menggunakan logik mudah, katanya, Ragad perlu berada dalam senarai menunggu sama seperti pemohon lain dan pada masa sama permohonannya diproses.
Katanya, sebelum seseorang boleh didaftarkan sebagai warganegara di bawah Perkara 15(1), sebagai isteri sah kepada warganegara, beliau perlu mendapatkan permit masuk daripada Jabatan Imigresen.
“Seksyen 10 Akta Imigresen 1959/1963 menyatakan dia hanya boleh memohon untuk kerakyatan selepas melengkapkan lima tahun menetap di Malaysia dan tambahan dua tahun selepas mendapat permit masuk.”
JPN jika menggunakan “peraturan” sama dalam kes Ragad, sepatutnya dapat memproses dan meluluskan ratusan ribu permohonan lain dalam negara terutama daripada mereka yang memang rakyat Malaysia, katanya.
“Ragad tidak akan tahu betapa susahnya rakyat Sarawak menunggu untuk dilayan sebagai rakyat Malaysia,” katanya.
Kasthuri turut menyentuh mengenai Ragad yang dilihat membuang undi di PRN Sarawak pada 7 Mei lalu.
“Dia ditemani segerombolan pembantu dan polis pengiring.
“Semua orang tertanya-tanya adakah dia mengundi dalam PRU13 pada Mei 2013 atau PRN ke-10 Sarawak pada April 2011,” katanya.
Kasthuri berkata ribuan orang di Malaysia, termasuk Orang Asal, anak kelahiran Sarawak yang masih berada dalam senarai menunggu memohon untuk menjadi warganegara.
“Mereka terus terawang-awang.”
Related image
Ahli Parlimen itu berkata beliau dimaklumkan Orang Asal di Sarawak tidak dibenarkan melawat Semenanjung.
“Mereka masih menunggu untuk mendapatkan pengiktirafan undang-undang sebagai rakyat Malaysia, di mana nenek moyang mereka bersusah payah membangunkan tanah ini sejak berdekad lamanya.
“Mereka tidak dapat menikmati hak peribumi mereka. Anak mereka dilucutkan hak pendidikan dan penjagaan kesihatan.”
Image may contain: 10 people, people smiling, people sitting
sumber: freemalaysiatoday.com via Media2060 via sinarvirall




0 comments:

Post a Comment